Home / GeopoliticALL / Africa / Raport UNESCO – Accesul la educație pentru fiecare copil va deveni realitate peste aproape un secol

Raport UNESCO – Accesul la educație pentru fiecare copil va deveni realitate peste aproape un secol

IMG_0744_2Va mai dura cel puțin 70 de ani până când toți copiii din lume vor putea avea acces la învățământul primar – aceasta este imaginea tristă ce reiese din cel mai recent raport publicat de Organizația Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură (UNESCO), citat de BBC News.

Studiul UNESCO, făcut public miercuri, 29 ianuarie, la Adis Abeba, în Etiopia și bazat pe date din 2011, arată că 57 de milioane de copii din lume nu au acces nici măcar la învățământul de bază, iar în acest ritm, abia în 2086 se va putea vorbi despre posibilitatea reală de a merge la școală pentru fetele sărace din zonele rurale africane, de exemplu.

Reprezentanții UNESCO avertizează că ajutoarele internaționale pentru educație sunt în scădere și că nu sunt direcționate cum trebuie, adică nu se adresează statelor foarte sărace, care au cea mai mare nevoie de sprijin. În acest context, trebuie menționată China, care beneficiază de ajutoare de 77 de ori mai mari decât Ciadul. ”Una dintre concluziile șocante la care am ajuns este aceea că țările cu veniturile cele mai mici se confruntă cu cele mai mari pierderi în privința ajutoarelor”, explică dr. Pauline Rose, autoarea raportului, potrivit BBC News. Lipsa accesului la educație este, în aproximativ 50% din cazuri, o consecință a confruntărilor violente care se petrec în diverse state.

Totuși, Afganistanul care a traversat 35 de ani de conflicte își redeschide școlile, iar ministerul Educației a demarat o campanie menită să asigure acces la învățământul primar tuturor copiilor din țară, până în 2020. Probleme foarte mari se înregistrază în Africa sub-sahariană, Nigeria având cel mai mare număr de copii care nu merg la școală. În schimb, state ca Vietnam, India, Tanzania și Etiopia au făcut progrese importante în ceea ce privește lărgirea accesului la educație.

Raportul UNESCO mai atrage atenția și asupra faptului că fetele au mai puține șanse să meargă la școală decât băieții, tendință accentuată mai ales în rândul familiilor din zonele rurale. De asemenea, studiul trage semnale de alarmă și în ceea ce privește calitatea educației din multe țări sărace. În lume, există 130 de milioane de copii care sunt analfabeți în ciuda faptului că au fost la școală, ceea ce va avea consecințe grave asupra viitorului economic și stabilității politice a statelor în cauză.

Astfel, reprezentanții organizației solicită mai mult sprijin internațional în privința creșterii calității predării. În Africa de Vest, de exemplu, există mulți profesori care primesc salarii foarte mici, lucrează în baza unor contracte temporare și sunt slab pregătiți.

Despre Mădălina Elena Stanciu

Vezi și

Taiwan – importanța strategică a unui teritoriu insular nerecunoscut global

Conflictul început de liderii Rusiei în Ucraina a determinat analiștii politici să își îndrepte atenția, …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *