Material realizat de Marina Ghiță
După ce a luat o serie de măsuri pentru a combate dezinformarea prin crearea unei opțiuni de verificare a știrilor false, Facebook testează instrumente noi care vizează eliminarea anunțurilor discriminatorii din rețeaua sa socială.
În urma declarației echipei Facebook din luna noiembrie în care promite că va lua o serie de măsuri, compania a prezentat o suită de reguli și practici care vizează eliminarea anunțurilor discriminatorii. Astfel, Facebook și-a actualizat politicile de publicitate pentru a interzice discriminarea bazată pe o serie de caracteristici personale, care includ rasa, etnia, orientarea sexuală sau vârsta, informează The Guardian.
Secțiunea care însoțește noile politici vizează educarea agenților de publicitate cu privire la măsura în care direcționarea anunțurilor este permisă în cadrul rețelei sociale, atât în ceea ce privește politicile Facebook, cât și legile naționale.
Aplicare dificilă
Cu toate aceastea, aplicarea normelor poate fi dificilă, dar Facebook intenționează să utilizeze noua tehnologie „care valorifică educarea în masă” pentru a-i identifica pe cei care „oferă oportunități pentru dobândirea de locuințe, ocuparea forței de muncă sau obținerea de credit” într-un mod discriminatoriu. Acțiunea are loc în urma unor serii de acuzații potrivit cărora rețeaua socială oferă o serie de instrumente care le permit agenților de publicitate să încalce legile americane anti-discriminare, printr-o funcție de direcționare a anunțurilor descrisă ca dezvoltând o anumită „afinitate etnică”. Această inițiativă vizează comunitățile de afro-americani, asiatici americani sau hispanici. Așadar, printre cei care au susținut noile politici Facebook și au colaborat cu rețeaua de socializare pentru a combate discriminarea se află procurorul general al New York-ului, Eric Schneiderman, membrii Congresului comunității hispanice și membrii Congresului comunității afro-americane.
Verificare umană a conținutului reclamelor
Prin intermediul noii secțiuni, în cazul în care Facebook depistează că un utilizator încearcă să pună în aplicare o serie de „segmente multiculturale de publicitate” în mod ilegal, compania îl va obliga să se supună examinării realizate de către un angajat al Facebook care analizează conformitatea cu politicile rețelei sociale și cu cele naționale. Astfel, în ceea ce privește anunțurile de publicitate legate de dobândirea de locuințe, ocuparea forței de muncă și obținerea de credit care sunt direcționate în alte moduri, compania solicită agenților de publicitate să certifice în mod explicit conformitatea acestora cu legile relevante. „Mai multe organizații ne-au cerut să lucrăm cu ei pentru a-i ajuta să identifice modalitățile prin care tehnologia noastră de publicitate ar putea fi folosită pentru a promova incluziunea și pentru a oferi o serie de oportunități comunităților vulnerabile, în timp ce le protejează împotriva discriminării. Noi credem în puterea produselor noastre de publicitate, aceea de a crea oportunități pentru oameni din toate mediile, așa că ne-am angajat sa lucrăm cu aceste grupuri pentru a lupta împotriva discriminării în mediul publicitar”, a declarat echipa Facebook într-un blogpost.
Inițiativa Facebook, un posibil exemplu de urmat și de alte companii
De altfel, au existat o serie de oficiali au salutat noile politici Facebook menite să combată discriminarea din cadrul anunțurilor publicitare. Astfel, Rachel Goodman, avocat în cadrul Programului de Justiție rasială al Uniunii Americane a libertăților civile, a salutat noile politici Facebook și a declarat că: „Facebook a făcut un lucru corect prin construirea de noi sisteme menite să combată discriminarea și să promoveze incluziunea și egalitatea de șanse. Cerem, așadar, celorlalte grupuri din cadrul industriei publicității on-line să urmeze acest exemplu”. De asemenea, Coty Montag, director adjunct al litigiilor din cadrul NAACP Legal Defense Fund a afirmat că: „Politicile revizuite ale rețelei de socializare Facebook ar trebui să servească drept model de industrie pentru companiile care folosesc publicitatea direcționată pentru a se asigura că nu încalcă legile federale anti-discriminare, inclusiv pe cele care interzic discriminarea în ceea ce privește dobândirea de locuințe, de credit, și ocuparea forței de muncă”.