În aplauzele cinefililor, cea de-a patra ediţie a Festivalul Internaţional de Film Cinepolitica a desemnat joi, 30 aprilie, câştigătorii competiţiei în cadrul galei de închidere. Anul acesta, juriul format din scriitorii Nicolae Breban, Florin Iaru, Marius Chivu, și Ombudsman-ul maghiar pentru Drepturile Educaționale Aáry-Támas Lajos, a acordat trei disctinţii: Marele Premiu Cinepolitica, Premiul pentru cel mai bun film politic şi o Menţiune specială.
Menţiunea specială a mers către pelicula Pactul Stat-Mafia (La Trattativa), regizată de Sabina Guzzanti. Filmul pleacă de la mărturia lui Gaspare Spatuzza, un lider mafiot Sicilian, despre celebrul grup Cosa Noastra. Producţia reconstituie momente-cheie, precum asasinarea magistraţilor Falcone şi Borsellino sau scandalurile din timpul erei Berlusconi.
Premiul pentru cel mai bun film politic a ajuns la regizorul estonian Martti Helde, pentru producţia În bătaia vântului (In the crosswind). Tema abordată de Helde este istoria tragică a epurărilor entice sovietice către Siberia de la începutul celui de-Al Doilea Razboi Mondial. Ceea ce dă un caracter special peliculei este montajul imaginilor într-un flux de tablouri vibrante.
Filmul care a primit cele mai multe voturi pozitive din partea celor patru membri ai juriului a fost însa Ciocănitoarea rusească (The Russian Woodpecker), în regia lui Chad Garcia.
Trofeul Cinepolitica 2015 a mers către o peliculă în care personajul principal, un artist urcainian numit Fedor Alexandrovici, porneşte în căutarea răspunsurilor cu privire la tragedia de la Cernobîl. În demersul său, tânărul devine fascinat de o atena radio sovietică uriasă, ce se dovedeşte a fi o armă secretă din vremea Războiului Rece. Ciocănitoarea rusească a mai primit şi alte premii importante, printre care Marele Premiu al Juriului la SUNDANCE.
Gala de închidere a festivalului a sfârşit prin proiectarea filmului Vorbind cu zeii (Words with Gods), o adevărată capodoperă ce uneşte eforturile a opt regizori – Guillermo Arriaga, Hector Babenco, Álex de la Iglesia, Bahman Ghobadi, Amos Gitai, Emir Kusturica, Mira Nair şi Hideo Nakata Warwick Thornton – în prezentarea a nouă culte diferinte. Segmentele peliculei sunt bazate pe un concept al lui Guillermo Arriaga, de aranjarea lor ocupându-se Mario Vargas Llosa.