Home / CulturALL / Preview al primei ediții a ”Feminist and Queer International Film Festival”, pe 22 august, la Oha Beach

Preview al primei ediții a ”Feminist and Queer International Film Festival”, pe 22 august, la Oha Beach

Anul acesta, între 6 și 10 noiembrie are loc la București prima ediție a Feminist and Queer International Film Festival(#FAQiff).  Interesul crește pentru că 1500 de filme de ficțiune lungi și scurte au fost înscrise pentru cele două competiții de anul acesta. Pentru o comunitate lăsată de cele mai multe ori în planul secund și care se confruntă permanent cu discriminare în toate formele ei, faptul că 1500 de filme, din toate colțurile lumii, au ajuns pe lista de înscrieri e un succes în sine.

Poveștile aduc oamenii împreună.  Create cu onestitate, viziune artistică și curaj, transpuse pe ecranul de cinema, filmele căpăta forța de a schimba mentalități. Dar pentru că nu mai e mult până în noiembrie, organizatorii festivalului au pregătit o serie de evenimente premergătoare.

Primul se va întâmpla pe 22 august, de la ora 21:00, la Oha Beach, în zona Mamaia Nord și este, totodată, primul eveniment de acest gen care se întâmplă pe litoralul românesc.  Vor fi proiectate 4 scurtmetraje cu tematică feministă și queer și subiectele abordate vin să întregească atmosfera lejeră, de vară și distracție care va prevala întregul eveniment. Selecționerii și organizatorii festivalului vor fi și ei prezenți pentru a intra în dialog cu publicul.  Seara va continua cu DJ set până la răsărit.

Evenimentul se vrea a fi o prima ocazie de a familiariza publicul cu viziunea organizatorilor asupra festivalului.  Alte câteva evenimente conexe festivalului vor avea loc până în noiembrie, la București.

Alexandra Carastoian, directoarea festivalului declară: “Am inițiat acest proiect ca răspuns la lipsa evenimentelor care să abordeze teme ce continuă să fie tabu într-o societate democratică. Filmul ajunge să ne facă să înțelegem viețile celor care de multe ori aleg să se ascundă, tocmai din lipsa înțelegerii. Avem nevoie să ne simțim reprezentați, iar cinemaul reușește să spargă acest cerc vicios.”

Intrarea la eveniment este liberă, însă este recomandată o donație minimă de 10 lei, bani care vor fi folosiți pentru organizarea festivalului.

e-mail: pr@faqiff.ro

Despre Adrian Călugăru